SLADOVNA PÍSEK zve na interaktivní výstavu PLAY 17.5. – 25.8.2013
Interaktivní výstava PLAY je součástí dlouhodobě se vyvíjejícího mezinárodního projektu putovních výstav a doprovodných akcí ORBIS PICTUS PLAY autorů Jiřího a Radany Waldových. Výstavy spojené s tímto projektem, které již od roku 2000 umělecky koncipuje Petr Nikl, navštívilo po celém světě více než 2,6 milionu lidí. Projekt odstartoval v Paříži, výstava proběhla v New Yorku, Linzi, v ČR v Praze v ČB – Písek je nejmenší město, kde se výstava Play koná. Jedná se o unikátní projekt, který umělecky vychází z původní myšlenky J. A. Komenského „ Orbis pictus – Svět v obrazech“. Petr Nikl, český výtvarník a autor knih pro děti promění Sladovnu ve třech patrech v hravý prostor určený dětem i dospělým pro jejich přímou interakci se všemi rozmístěnými objekty, pro jejich otevření se hře a vzájemné komunikaci.
- OPTICKÉ EFEKTY A HRY: součástí výstavy PLAY v Galerii Sladovna budou zejména objekty využívající různé světelné a zvukové efekty a jejich kombinaci. V prvním patře, v části galerie nazývané Vysoké trámy, vznikne zatemněný prostor, ve kterém vyniknou světelné efekty a různé formy projekce na stěny i do prostoru.
- AKUSTICKÉ EFEKTY A HRY: ve druhém patře, v tzv. Nízkých trámech, bude naopak zachováno denní světlo a s ním kouzelné výhledy do okolí galerie. V tomto světlém prostoru budou umístěny především objekty zvukové, které mohou návštěvníci různými způsoby rozeznít.
- LEPORELOHRÁTKY: v nejmenším prostoru Bílých trámů se bude nacházet Leporelohra, která je koncipována jako permanentní tvůrčí dílna. Expozice umocňuje fenomén knihy jako objektu propojujícího text a obraz. Hlavním médiem Leporelohry je papír, který je představen nejen jako prostředek pro zaznamenávání neustálého tvůrčího procesu, ale také jako plocha pro obraz, jako zvukový nástroj nebo jako kinetický objekt. Návštěvníci jsou zde vtahováni do děje prostřednictvím různých forem a možností záznamu.
- KREATIVITA A ZAPOJENÍ NÁVŠTĚVNÍKA: pomocí fyzického doteku je možné rozehrávat četné zvukové a světelné objekty. Malí i velcí návštěvníci se stávají tvořivými hráči a partnery, bez jejichž aktivity se nástroje samy nerozezní a nerozpohybují. Sami si vytvářejí momentální atmosféru, která je pobízí spoluhrát a vzájemně naslouchat, otevírat se komunikaci mezi sebou skrze rozmístěné nástroje.
Hlavním tématem výstav projektu ORBIS PICTUS PLAY je komunikace a poznávání světa, oproštění se od společenských a sociálních předsudků, což je vlastně jedna z rolí umění na společenské úrovni.
Podrobnosti o celém projektu Play najdete na www.sladovna.cz