Přihlášení

Pořadatelé městské slavnosti chtějí multikulturní festival (reakce na článek - Písecké postřehy č. 24)

18. 6. 2009 | Martin Střelecký | Diskuze (4) | Kultura

Městská slavnost 2009

Zájem pořadatelů Robina Mikušiaka (Free Production) a Petra Macha (X Zone media) vydělat na městské slavnosti je naprosto pochopitelný.

Partnerství komerčních subjektů je zcela přirozeně předurčeno ke komerčním aktivitám. Komerčně nejzajímavější skupinou je pochopitelně mládež (v Písku cca 9500 lidí ve věku 15 - 25 let*). Petr Mach se odvolává na fakt, že "v jiných městech jsou slavnosti hodně moderní". Zorganizovat komerční akci po vzoru komerčně úspěšných akcí je - řekl bych - nejjednodušší a finančně nejméně riskantní. A jsme v komerčním sektoru - o zisk tu jde především.

A proto není důležité, že "jsme na dva dny omezili pohodlí lidí" a že "ty dva dny se to dá vydržet" (ústy Petra Macha). Důležité je, že "město si dělá slavnostmi dobrou reklamu" (P. Mach). To je v pořádku, město potřebuje reklamu, potřebuje nalákat lidi. Lidi ve věku 15 - 25 let, kteří se do Písku budou rádi vracet, protože i za 10 let si rádi zapaří a opijí se do němoty a za dalších 15 let vezmou na slavnosti své ratolesti a budou vzpomínat, že za jejich časů na náměstí žádné hologramy ani atrakce s nulovou gravitací nebyly a že ta dnešní móda je něco otřesného a z toho pištění a kvílení, které nazývají hudbou akorát bolí uši.

V době, kdy je kulturní prostředí přesyceno festivaly, navštěvovanými právě mládeží, na niž se orientují pořadatelé městské slavnosti Dotkni se Písku, je myslím na místě otázka, zda písecké slavnosti nepojmout naopak tradičně a nevrátit se k původnímu duchu, v němž každý z nás našel to své, s čím spokojen odešel, aby se po roce opět vrátil.

 

* Zdroj: Český statistický úřad: Sčítání lidu, domů a bytů k 1. 3. 2001 - obyvatelstvo, byty, domy a domácnosti. Okres Písek. (Brána v potaz věková skupina 7 - 17 let.)

0
0

Diskuze k článku +

19. 6. 2009 (11:47)  –  Jan Vltavský

0
0

V době, kdy každý pořadatel festivalu dře kde může, peníze na realizaci svého projektu, my platíme festival resp. město platí festival pro mladé dvěma podnikatelům v zábavním průmyslu. To je dobrej způsob, jak se opeřit. Nicméně slavnosti by měly být o městě, lidech v něm a pro všechny tj. i s dechovkou, historií, folklorem atd. A bez ponižujícího vstupného….

Odpovědět

19. 6. 2009 (14:48)  –  Esecutore

0
0

Myšukijak by si měl znovu pronajmout Racek a pořádně tam zapěstovat :)))))

Odpovědět

20. 6. 2009 (19:07)  –  mrkuk

0
0

Vítám dikusi k Píseckým slavnostem.
Samozřejmě co pisatel to názor. Někdo se věnuje tématu to musel být vývar pro pořadatele, někdo navrhuje by je pojal více tradičně ( co je to tradičně). Pokud budou slavnosti v e stejném stylu, stane se program "tradiční" a nebo stále stejný a proto už nudný?

Přece ale kdokoliv se mohl se svým projektem městských slavností zůčastnit soutěže o jejich pořádání.
Spíše by mohlo být zajímavější zveřejnit projekty přihlášených pořadatelů a potom posuzovat a debatovat proč vyhrál zrovna tento.

Ještě by mě zajímalo, zda někteří z nás mají alespoň částečnou představu co vše obnáší napsat a zrealizovat takový projekt, jakým slavnosti jsou. Kdo dokáže ohadnout kolik času a kolik lidí se na jejich organizaci a zabezpečení podílelo?

Nejsem zainteresovaný do organizace slavností, ale ze skušenosti vím, že nejvíce kritizují ti, kteří nikdy nic neudělali.

Přeji hodně sil těm, co jsou schopni cokoliv vymyslet, zorganizovat a uskutečnit.
mrkuk

Odpovědět

23. 6. 2009 (21:00)  –  bublina

0
0

a zase jenom vstupné, vstupné, vstupné!! Tak tam nechodím, když mě 50,-Kč vyvede z rovnováhy.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.