Přihlášení

Jak se stát promotérem

22. 1. 2015 | Zbyněk Konvička | Diskuze (7) | Redakční glosy

Sen každého promotéra – plný kotel fanoušků / Petr Hons - Wikimedia Commons / CC-BY-SA 3.0

Jak se stát promotérem? Máte-li kuráž, tak poměrně snadno! Stačí si najít klub, hospodu nebo plac někde venku, interpreta, zvukaře (někdy ani ten není třeba v případě akustických žánrů) a věřit, že na vaši akci někdo dorazí. Bavíme se, abychom si rozuměli, o koncertech pořádaných takříkajíc čistě amatérsky – na koleně.

Tak zpravidla začínali všichni. A někteří u tohoto způsobu vytrvale vydrželi patnáct let, tak jako třeba já. Ti, kdo se nebáli zvát zvučná jména a více riskovat si založili agentury či pořídili živnosťáky. A pokud s velkýma očima a nadějemi neprovařili kalhoty, tak se toho drží dodnes. My, co si pořádáme akce hlavně pro radost a umělce hledáme spíše v undergroundu (trochu vyčpělé slovo, ale lepší mě nenapadá, nezávislá či alternativní kultura jsou pojmy ještě vyprázdněnější), neseme kůži na trh taky, ale s vědomím, že případně zahučíme do podstatně menšího mínusu, z něhož jsme schopni se otřepat, a nezhroutí se nám svět.

Promotér amatér si většinou na svou akci zve kapely či umělce-solitéry, které jsou mu srdeční záležitostí či je pojí kamarádské vazby. Nejlépe obojí. Když se stane, že se publikum zapomene dostavit, tak se vždy dá s interpretem nějak domluvit. Když se ale jedná pouze o srdcovku, s níž nemáte bližší vztah, tak vás může aspoň hřát pocit, že jste pro své kultovní umělce udělali maximum a dopřáli si luxus koncertu určeného vám a několika podobně naladěným duším.

Tak jako tak zažijete zvýšenou hladinu nervozity z očekávání, zda lidi dorazí a kolik. Tento adrenalin se rovná výstupu na váš Everest. Když se objeví dostatek posluchačů, jste na vrcholu, pokud ne, balíte si základní tábor a přemýšlíte, zda si podobnou kratochvíli někdy zase dopřejete. Jestliže ale zažijete plný sál spokojených návštěvníků, tak vám to stoprocentně nedá a jdete do toho znova. Často ani není plného sálu potřeba, někdy vás atmosféra koncertu pohltí natolik, že i nad občasným prodělkem mávnete rukou a usínáte s blaženým pocitem, že jste něco vykonali pro kulturu svých spoluobčanů. Tedy, pokud u vás doma mají pro vaše hobby pochopení a nenajdete po návratu z akce kufry přede dveřmi.

0
0

Diskuze k článku +

22. 1. 2015 (10:01)  –  PhDr. Andrej Rády

0
0

Díky!

Odpovědět

22. 1. 2015 (10:43)  –  Zbyněk Konvička

0
0

také děkuji pane Rády…:)

Odpovědět

22. 1. 2015 (11:43)  –  Ladislav Douša

0
0

Možná je to k nevíře, ale obdobné zkušenosti mám z pořádání akcí mimo oblast kultury. Po 7 letech si stále častěji kladu otázku, má-li to smysl. Za článek tímto děkuji – nyní mohu před okolím argumentovat, že jiní podobně fungují už patnáct let.

Odpovědět

22. 1. 2015 (12:03)  –  Zbyněk Konvička

0
0

díky pane Doušo… věřím, že to je podobné i v jiných sférách nadšeneckého pořadatelství čehokoliv…:), takže si navzájem držme palce ať nás to stále baví a případné propadáky neodrazují od našich dalších aktivit… ;)

Odpovědět

22. 1. 2015 (19:13)  –  Zbyněk Konvička

0
0

no podobná zkušenost se dá popsat i třeba takhle… ;)
ještě, že mě nikdy nenapadlo pořádat Bena Frosta… ;)

http://www.vice.com/cs/read/u-zase-poradam-koncert-nemainstreamove-hudby

Odpovědět

22. 1. 2015 (19:26)  –  Zdenka Jelenová

0
0

joo – ten odkaz je fakt dost dobrej :-D :-D :-D. Vtipnej kluk. Dík.

Odpovědět

22. 1. 2015 (19:36)  –  Zbyněk Konvička

0
0

rádo se stalo… ;)

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.